مفهوم ABC:

هزینه ‌یابی بر مبنای فعالیت (Activity Based Costing) به نوعی مدل جدید برای هزینه ‌یابی گفته می شود که در آن، تمرکز روی هزینه ‌های غیرمستقیم سازمانی قرار دارد که بر خلاف روش‌ های مرسوم که بیشتر روی هزینه ‌های مستقیم متمرکز شده اند، عمل می کند.

     برای تبدیل تقویم شمسی به میلادی می توانید از تقویم آنلاین استفاده کنید.


روش ABC با بررسی فعالیت ‌هایی که به صورت مستقیم در فرآیند های عملیاتی تاثیر می گذارند، به ارائه اطلاعات دقیق بهای تمام شده کالا یا محصول می ‌پردازد و با تکیه بر تجزیه و تحلیل هزینه‌ ها در هر فعالیتی، به سود آوری سازمان یاری می رساند.

 

شیوه پیاده ‌سازی ABC:

  • شناسایی هزینه ها
  • شناسایی خروجی‌ ها
  • شناسایی فعالیت‌ ها
  • تخصیص منابع و ایجاد مخازن هزینه
  • تخصیص هزینه فعالیت ‌ها به خروجی‌ ها
  • تحلیل و گزارش گیری بهای تمام شده

 

مزایای استفاده از ABC:

استفاده از روش ABC دارای مزیت ‌های زیادی برای سازمان می باشد که در ادامه به 6 مورد از آنها اشاره شده است:

  • امکان وجود کنترل هزینه ‌ها
  • ارزیابی صحیح ‌تر از عملیات مالی
  • تصمیم‌ گیری در خصوص برون ‌سپاری فعالیت ‌ها
  • شناسایی فعالیت ‌های هزینه ‌زا و کم ارزش
  • کنترل عملیات و برنامه ‌ریزی درست، صحیح‌ و دقیق‌ مدیریتی
  • تعیین بهای تمام شده و قیمت‌ گذاری محصولات به طور منطقی‌ و دقیق


منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%85%d8%ad%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%b4%d8%af%d9%87-%da%a9%d8%a7%d9%84%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af%db%8c/

ماژول درآمد از نرم افزار بودجه و اعتبارات دیدگاه، محصول جدید حوزه مالی حسابداری دیدگاه

در یک سال گذشته توسعه ماژول درآمد از نرم افزار بودجه و اعتبارات دیدگاه از دستاوردهای راهکار مالی بوده است. در این حوزه، با توسعه محصولات و تجربه پیاده‌سازی نرم‌افزارهای مالی در سازمان‌های مختلف، ارزش افزوده قابل توجهی برای این راهکار نرم‌افزاری ایجاد شده است.
ماژول درآمد از نرم افزار بودجه و اعتبارات دیدگاه، محصول جدید حوزه مالی حسابداری تحت وب دیدگاه است، که برای حل چالش‌های سازمان‌ها در حوزه درآمد طراحی شده است. سازمان‌ها اصولا در حوزه درآمد با چالش‌های متفاوتی مواجه هستند. یکی از این چالش‌ها رهگیری مبالغ دریافتی است.
گاهی پول به حساب سازمان واریز می‌شود اما بخش مالی نمی‌تواند واریز کننده را شناسایی کند و گاهی نیز شرکت یا سازمان واریز‌کننده وجه، مشخص است ولی بخش مالی قادر به شناسایی محل واریزی نیست و نمی‌تواند تعیین کند که وجه مربوطه بابت چه موردی بوده و در راستای چه خرید یا قراردادی واریز شده است.

 

کاربرد ماژول درآمد در اجرای کامل آیین‌نامه تعهدی در سازمان‌ها

یکی دیگر از معضلاتی که در بعضی سازمان‌ها وجود دارد، اجرای کامل آیین نامه تعهدی در حوزه درآمد است. اگر سازمان‌ها بخواهند به صورت کاملا تعهدی عمل کنند، باید اسناد مرتبط با شناسایی درآمد و تحقق درآمد را ثبت کنند. اما به واسطه پیچیدگی که شناسایی درآمدها دارد، اصولا بخش‌های مالی سازمان‌ها با یک کار سخت و پیچیده مواجه هستند. به عنوان مثال در دانشگاه‌ها درآمدهای متنوعی مانند درآمد از محل شهریه دانشجویی، خوابگاه، سلف یا حتی قراردادهای پژوهشی وجود دارند که بعد از واریز به راحتی منابع آنها قابل شناسایی نیست.

     برای تبدیل تقویم می توانید ازتقویم فارسی استفاده کنید.


ماژول درآمد نرم‌افزار بودجه و اعتبارات برای پاسخگویی به این نیازها طراحی شده است. به این شکل که به سازمان این امکان را می‌دهد که پیش‌بینی درآمد خود را در سیستم ثبت کند و با استفاده از دیتایی که از منابع اطلاعاتی مختلف دریافت می‌شود، میزان درآمد خود را شناسایی کند و سند اتوماتیک آن را به حسابداری ارزان ارسال کند. همچنین بر اساس فایلی که از تراکنش‌های بانکی دریافت می‌کند بتواند سند تحقق درآمد را نیز به صورت اتوماتیک صادر کند و همه این چرخه اطلاعاتی با استفاده از رمزگشایی شناسه واریز صورت می‌گیرد.

حسابداری تحت وب

ارتقای نقش کارشناس مالی از اپراتور فرآیند به کنترل‌کننده و نظاره‌گر فرآیند

در راهکار مالی ارتقای نقش کارشناس مالی از اپراتور فرآیند به کنترل‌کننده و نظاره‌گر فرآیند همیشه هدف اصلی بوده و مسیر توسعه دیدگاه در راستای این هدف برنامه‌ریزی شده است.
کارشناسان دیتای سه سازمان مشتری را بررسی کرده‌اند تا آماری از صدور سند اتوماتیک بدست آورند. وزارت راه و شهرسازی به واسطه نوع پروژه‌های عمرانی که در سطح کل کشور دارد و شامل انواع فرآیندهای مربوط به مدیریت بودجه عمرانی می‌باشد، دانشگاه پیام نور به دلیل فرآیندهای خاص مالی که با توجه به گستردگی دانشگاه در سطح کل کشور و نوع ارتباط با استان‌ها دارد و همچنین دانشگاه امیرکبیر به واسطه تعداد عاملینی که در آن فعالیت دارند و فرآیند خاصی که بین عاملین اجرا می‌شود، انتخاب شدند.
بررسی تعداد اسناد اتوماتیک این سازمان‌ها نشان داد، در حال حاضر ۹۱ درصد اسناد حسابداری آنلاین به شکل اتوماتیک صادر می‌شود و صرفا ۹ درصد اسناد به صورت دستی ثبت می‌شوند. از این ۹۱ درصد، ۸۶ درصد از نرم‌افزار بودجه و اعتبارات صادر می‌شوند و ۵ درصد دیگر مرتبط با تضامین می‌باشند و از نرم‌افزار قراردادها صادر می‌گردند.

 منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%85%d8%a7%da%98%d9%88%d9%84-%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d9%88%d8%af%d8%ac%d9%87-%d9%88-%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b1/

دسته بندی کاربرگ حسابرسی:

با توجه به موضوعات و اطلاعات متنوع و متعددی که در کاربرگ ها درج می شود، می توان گفت که انواع بی شماری کاربرگ حسابرسی وجود دارد. بنابراین طبقه بندی آنها کار نسبتا مشکلی می باشد که می توانند در گروه های زیر طبقه بندی شوند:

     برای تبدیل تقویم می توانید ازتقویم فارسی استفاده کنید.


۱. کاربرگ های عمومی:

این نوع از کاربرگ ها برای استفاده در برنامه ریزی و اداره امور حسابرسی، طراحی می شوند.

چند نمونه از کاربرگ های عمومی:

  • کاربرگ های برنامه ریزی حسابرسی
  • طرح های کلی و برنامه های حسابرسی
  • نمودگر ها و پرسش نامه کنترل های داخلی
  • قرارداد حسابرسی
  • بودجه زمانی و یادداشت نکات


۲. کاربرگ نهایی:

کاربرگ نهایی که به آن کاربرگ تراز آزمایشی نیز گفته می شود جدولی است حاوی موارد زیر:

  • مانده سال جاری و سال قبل حساب های دفتر کل
  • ستون های اصلاحات پیشنهادی
  • تعدیلات طبقه بندی
  • اقلام نهایی منعکس شده در صورت های مالی

کاربرگ نهایی، جدول اصلی کنترل و تلخیص تمام کاربرگ های پرونده است و به عنوان “ستون فقرات” مجموعه کاربرگ های حسابرسی محسوب می شود.‎


۳. کاربرگ های اصلی:

این نوع از کاربرگ ها، مشابه کاربرگ نهایی هستند که نشان دهنده یکی از سر فصل های عمده صورت های مالی می باشند و برای تلفیق هر گروه از حساب های مشابه دفتر کل به کار می رود و جمع هر یک از این کاربرگ ها، یک جا به کاربرگ نهایی منتقل می شود.


۴. کاربرگ اصلاحات پیشنهادی و تعدیلات طبقه بندی:

کاربرگ اصلاحات پیشنهادی، پیش نویس ثبت های روزنامه ای که حسابرسان برای تصحیح اشتباهات یا تخلف های با اهمیت کشف شده در صورت های مالی و مدارک حسابداری آنلاین صاحب کار تهیه می کنند.

کاربرگ تعدیلات طبقه بندی شامل اقلامی است که ثبت آنها در دفاتر صحیح است، اما برای ارائه مطلوب صورت های مالی باید تجدید طبقه بندی شوند.


منبع:

https://blog.yar.cloud/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%da%af-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%b1%d8%b3%db%8c/

نقش آمار در صندوق های بازنشستگی:

آمار دانان این شاخه از علوم نقش کاملا منحصر به فرد دارند. “اکچوئر” واژه ای است که به افرادی اطلاق می شود که در پیش بینی سن افراد، عمر بازده صندوق بازنشستگی و از این قبیل موارد تبحر دارند.

     برای تبدیل تقویم می توانید ازتقویم فارسی استفاده کنید.


بدون اطلاعاتی که اکچوئر به دست می آورد سرمایه گذاری وجوه حاصل از اعضای صندوق غیر ممکن است. سازمان های بیمه مبالغ زیادی را صرف به خدمت گرفتن بهترین افراد در رشته آمار می کنند تا بتوانند در بررسی سرمایه گذاری های مالی پول های گرفته شده از بیمه شوندگان بهترین بهره را ببرند.

بدون اطلاعاتی چون عمر افراد پس از بازنشستگی (که در این زمان حسابداران باید مزایای بازنشستگی را به عنوان بدهی در نظر بگیرند و از آن استفاده کنند) حفظ یک صندوق و سود آوری آن غیر ممکن است

آمار در حسابرسی:

آشنایی با آمار یک مزیت ویژه محسوب می شود که در بررسی های تحلیلی که در حسابرسی انجام می شود، تسلط و استفاده از آن نمود بسیار زیادی دارد.

 

استفاده از آمار در حسابداری مدیریت:

استفاده از آمار دامنه وسیعی در زمینه حسابداری تحت وب مدیریت دارد مثلا در برآورد اقلام بهای تمام شده، نیاز به آشنایی با علم آمار احساس می شود. همچنین در تعیین بهترین مبنا برای تعیین مبنای جذب سربار با استفاده از همبستگی و رگرسیون، می توان بهترین مبنای جذب سربار را مشخص نمود.

 منبع:

https://blog.yar.cloud/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

موارد مهم برای انتخاب دستگاه فکس

فکس دارای گوشی تلفن باشد یا خیر ؟

بعضی از دستگاه های فکس  آنلاین دارای تلفن رومیزی و یا تلفن بی سیم هستند مانند مدل KX-FT711

 

در صورت داشتن تلفن ، پیغام گیر هم داشته باشد ؟

فکس هایی که دارای گوشی تلفن هستند می توانند دارای پیغام گیر به منظور دریافت پیغام در هنگام عدم پاسخگویی باشند .

 

انتخاب فکسی که بتواند از دو طرف کاغذ پرینت بگیرد و یا فقط از یک طرف کاغذ

بعضی از دستگاه های فکس قابلیت برش خودکار کاغذ را دارند مانند اکثر فکس هایی که به جای کاغذ از رول استفاده می کنند .

 

داشتن حافظه برای دریافت فکس در هنگام نبود کاغذ

فکس هایی که دارای حافظه هستند ، زمان که کاغذ در دستگاه فکس وجود نداشته باشد فکس را در حافظه خود نگه می دارد و پس از گذاشتن کاغذ ، فکس دریافتی چاپ می شود .

 منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%81%da%a9%d8%b3-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%9f/