فرمول تبدیل تاریخ میلادی به شمسی و برعکس

در ادامه فرمول تبدیل تاریخ میلادی به شمسی را بررسی می‌کنیم:

  • برای تبدیل تاریخ مسیحی یا همان میلادی به شمسی، اگر تاریخ موردنظر شما بین اول ژانویه تا 21 مارس است، باید عدد 622، و اگر تاریخ موردنظرتان بین 22 مارس تا انتهای دسامبر است، باید عدد 621 را از سال میلادی کم کنید تا عملیات تبدیل تاریخ میلادی به شمسی تکمیل شود.

 برای مشاهده مبدل تقویم میلادی به شمسی به تقویم یار مراجعه کنید.

برنامه مبدل تاریخ شمسی به میلادی

استفاده از فرمول تبدیل تاریخ معایب خاص خود را دارد، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از محاسبه‌گر موجود در تقویم یار به منظور تبدیل تاریخی شمسی به میلادی برای گذرنامه یا اهداف دیگر استفاده کنید.

این محاسبه‌گر دقیق شامل تمامی اصلاحات سال‌های مختلف تقویم شمسی و میلادی برای تبدیل تاریخ مسیحی به شمسی است، و شما برای به دست آوردن تاریخ میلادی امروز (حتی برای هزاره‌های آینده) هیچ محدودیت زمانی ندارید. 


منبع:
https://markazesh.com/time/convert-date/

مزیای اصلی استفاده از نرم افزار فکس اینترنتی برای مشاغل

با استفاده از نرم افزار فکس آنلاین طیف وسیعی از مزایا را به کسب و کار خود معرفی می کنید که می تواند به تغییر بسیاری از جنبه های شرکت شما کمک کند. این مزایا از طریق استفاده مداوم از دستگاه های فکس سنتی در دسترس نیست. اما این مزایای اصلی چه مواردی هستند؟

1. انعطاف پذیری دستگاه فکس اینترنتی

دستگاه فکس بی حرکت و انعطاف ناپذیر است. شما نمی توانید آن را به راحتی جابجا کنید. بنابراین فرصت های کمی برای مقیاس پذیری فراهم می کند. آیا نیاز به ارسال فکس بیشتری دارید؟ احتمالا فکر می کنید به دستگاه فکس دیگری احتیاج دارید. ارسال فکس آنلاین به شما این امکان را می دهد که انعطاف پذیری کسب و کار خود را بیش از حد افزایش دهید. در هر جایی که به اینترنت وصل هستید، بدون انتظار برای بازگشت به دفتر برای ارسال فایل های مهم، می توانید فکس ارسال کنید.

2. امنیت بالا در نرم افزار فکس اینترنتی

اشکالات امنیتی دستگاه های فکس به خوبی مستند شده است. از هک بسیار آسان تا افزایش خطرات انسانی! فناوری قدیمی برای فرآیندهای تجاری مدرن مناسب نیست. اما فکس آنلاین برای افزایش امنیت چه می کند؟ سیستم های دیجیتالی نرم افزار فکس اینترنتی شامل رمزگذاری پیشرفته، کنترل دسترسی افراد، نظارت امنیتی 24 ساعته در 7 روز هفته، به روز رسانی منظم خدمات برای اطمینان از محافظت از اسناد شما و بسیاری از ابزارهای دیگر که برای تامین امنیت کسب و کار شما طراحی شده است.

3. سیستم فکس قابل اطمینان

دستگاه های فکس شهرت دارند، اما به «بد بودن»! همه ما قطع خدمات، مشکلات مربوط به چاپ اسناد، مشکلات ورودی، عدم ارسال یا دریافت فایل ها و موارد دیگر را تجربه کرده ایم. فکس آنلاین هیچ کدام از این مشکلات را ندارد. با فعالیت بدون هیچگونه فرآیند فیزیکی که باعث ایجاد مشکل شود، می توانید از این امر مطمئن باشید که سیستم فکس شما همیشه آماده کار است و سند شما در صورت نیاز به دست گیرنده می رسد.

4. بهره وری بیشتر با نرم افزار فکس اینترنتی

ارسال فکس آنلاین به کسب و کار شما کمک می کند تا ناکارآمدی های عمده ناشی از دستگاه های فکس را از بین ببرند. حتما با صف های طولانی دستگاه فکس روبرو شده اید؟ با اتلاف وقت برای ارسال فایل های بزرگ چطور؟ یا اینکه فقط می توانید یک سند را به یک گیرنده ارسال کنید؟ همین که برای فکس اقدام می کنید همیشه یا تونر تمام می شود یا کاغذ، درست است؟

این ها تنها چند مورد از مشکلاتی است که به طور معمول با کار کردن با دستگاه های فکس برای شما رخ می دهد. روش های زیادی وجود دارد که دستگاه های فکس می توانند سرعت شما، کارکنان و حتی سرعت پیشرفت کسب و کار را کاهش دهد. اما فکس آنلاین این محدودیت ها را ندارد و با استفاده از نرم افزار فکس اینترنتی به هیچ کدام از این مشکل ها برخورد نخواهید کرد.

5. مقرون به صرفه بودن دستگاه فکس

دستگاه های فکس سنتی گران قیمت هستند. آنها نیاز به نگهداری، تونر، جوهر، کاغذ و امکانات ذخیره سازی برای تمام فایل های ایجاد شده توسط سخت افزار دارند. ارسال فکس اینترنتی برای کسب و کار شما چه کاری انجام می دهد؟ در هزینه های شما صرفه جویی می کند. به همین راحتی! فکس آنلاین فقط نیاز به اشتراک ماهانه کم هزینه ای دارد



منبع:
https://namabar.com/internet-fax-software/

آیین نگارش مکاتبات اداری چیست؟

عناصر ارتباط

نوشتار اداری پیش از هر چیز، وسیله ای ارتباطی در ارتباطات انسانی و ابزار انتقال مفاهیم است، لذا نوشتن نامه نیز همانند ابزارهای زبانی دیگر، وسیله ای است برای بیان منظور و مقصود هر فرد و ارتباط با سایر افراد. برای برقراری هر نوع ارتباطی حضور پنج عنصر الزامی و ضروری است:

  • پیام دهنده (منبع): برقرارکننده ارتباط که به منظوری خاص مانند درخواست، دستور، گزارش و بیان خبری به نگارش نامه و ایجاد ارتباط اقدام می نماید.
  • گیرنده پیام (مخاطب): شخصیت حقیقی و یا حقوقی که دریافت کننده پیام و مرجع ارتباط است.
  • اصل پیام(محتوی پیام): منظور و مقصودی که هدف برقراری ارتباط است و می تواند انتقال اطلاعات، درخواست و یا ارائه گزارش و خبری باشد که منبع ارتباط از انتقال این پیام در نظر دارد.
  • وسیله ارتباط: شکل بیان و وسیله انتقال پیام است که از شکل شفاهی و مکتوب و یا ترکیبی باشد.
  • اثر پیام (بازخورد): در بسیاری از ارتباطات سازمانی و شخصی، پیام دهنده منتظر نتیجه و بازخوردی از نوشتن نامه و ارائه پیام خویش است که نتیجه این ارتباط برای منبع ارتباط است که گاهی برای منبع پیام قابل پیش بینی است.

استفاده  از سامانه الکترونیکی دبیرخانه و گردش مکاتبات برای انجام مکاتبات اداری توصیه میشود.

نقش و آثار ارتباطات در انجام امور:

نقش نامه های اداری در جریان امور به سرنوشت سازمان از نظر موفقیت یا شکست آن بستگی دارد. بدین معنا که با کوچک ترین اشتباهی در نگارش یک نامه امکان از دست رفتن فرصت و منافع سازمان و یا بیان بهتر یک مطلب و زیبایی نوشتار یا رعایت نکاتی در نوشتار اداری به ارتقای مالی، اداری و معنوی سازمان و کارمند منجر گردد. بطور کلی نقش مکاتبات در انجام امور اداری به مراتب زیر تقسیم می شود:

  1.  اثرات مالی: بخشی از نامه های اداری، دارای بار مالی هستند و به صورت دستور پرداخت و یا عدم پرداخت صادر می شوند. تمامی پرداخت های مالی باید بصورت مکتوب ثبت شده و با دستور کتبی مدیر مربوطه مقدور باشد و دستورات شفاهی در این موارد که برای سهولت و سرعت پرداخت می باشند، باید در آینده نزدیک با دستور کتبی همراه گردد.
  2.  اثرات حقوقی : نامه های صادره از سوی افراد و ادارات به عنوان یک سند اداری محسوب شده و ایجاد الزام و تعهد قانونی می نماید. بر اساس ماده ۰۸۲۱ قانون مدنی سند عبارتست از هر نوشته که در مقام دعوی یا دفاع قابل استناد باشد. اگرچه با پیشرفت علم، اسناد اداری تنها به نامه و نوشتار محدود نشده و می تواند به عکس، فیلم، نوار ضبط و … نیز تعمیم یابد.
  3.  راهنمایی آیندگان برای ادامه امور: فرآیندهای اداری و برخی امور اداری نیازمند استفاده از تجربیات کارکنان و مدیران پیشین اداره و رفتار اداری بر مبنای این امور است. لذا با استفاده از بایگانی و مکتوبات اداری، انجام امور اداری به سهولت برای آیندگان مقدور خواهد بود.
  4.  تاریخ و قضاوت ها: مطالعه تاریخ معاصر و سرنوشت پیشینان، علاوه بر نقل آن بصورت سینه به سینه از طریق نوشتار و مکتوبات برای نسل های بعدی میسر می شود. نوشته های تاریخی مثل تاریخ نامه ها، سفرنامه ها و روزنگاری های متفاوت به عنوان منابع تاریخی مختلف به انتقال تاریخ پیشینیان عمل کرده اند.
  5.  مستندسازی: در بسیاری از مشاغل و ارکان اداری بر اساس مستندات و مشاهدات ثبت شده، کارهای اداری انجام می گردد. ثبت موارد مختلف در یک حیطه کاری به تشکیل پرونده واحد برای یک سلسله موضوعات منجر می گردد که می تواند برای تسهیل و تسریع در انجام کارها کمک نماید. پرونده های اداری، بیماران، دانش آموزان و دانشگاه ها از جمله این موارد است که در صورت عدم تشکیل پرونده و مستندسازی انجام امور به کندی و با مشکلات فراوان همراه خواهد بود. اعتبار اسناد و ساده سازی آنها برای مخاطبین از اهمیت زیادی برخوردار است.

نامه های اداری :

نامه در اصطلاح عبارت است از مکاتباتی که با هدفی معین و مشخص بین اشخاص حقیقی و یا حقوقی به منظور برقراری ارتباط مبادله می گردد . واژگان دیگری نیز در نوشتار اداری مطرح می شود که عبارتند از:

  • دستخط: یا دست نوشته که عبارتست از نوشته ای که توسط شخص نوشته شده است و در ادارات؛ همانند یادداشت برای تسریع در کارها استفاده می شود. در ادارات قدیم به علت نبود ماشین های تایپ نامه ها توسط مستوفیان و دبیران نوشته شده و توسط صاحب منصبان امضا می شد. در برخی موارد نیز برای بیان اهمیت و اعتبار، صاحب منصبان خودشان نامه را تحریر و امضا می نمودند.
  • مکتوب: به هر نوشته ای بصورت کلی مکتوب می گویند که در حیطه این درسنامه به تمامی نوشتار اداری مانند صورت جلسات، صورت حساب ها، گزارش ها، نامه ها، یادداشت ها، احکام، دستورالعمل ها، اساس نامه ها، آیین نامه ها و دفاتر اداری و سایر نوشتار مرسوم در ادارت اطلاق می گردد.


منبع:
https://blog.yar.cloud/%d8%a2%db%8c%db%8c%d9%86-%d9%86%da%af%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d9%85%da%a9%d8%a7%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

تمام تعطیلات و مناسبت های سال 1402

در این بخش روزانه تقویم 1402  ادیبهشت سال ۱۴۰۲ هزار و چهارصد و دو و سال خرگوش را به همراه مناسبت ها و روز های تعطیل (تعطیلات رسمی) ارائه کرده ایم. برای دیدن تاریخ آنلاین امروز به تقویم یار مراجعه کنید.

  • ۱ اردیبهشت روز بزرگداشت سعدی
  • ۲ اردیبهشت جشن گیاه آوری؛روز زمین پاک [2023 April 22]
  • ۲ اردیبهشت عید فطر [1 شوال 1444]
  • ۳ اردیبهشت روزبزرگداشت شیخ بهایی؛ روزملی کارآفرینی
  • ۳ اردیبهشت شهادت امیر سپهبد قرنی – روز معماری
  • ۳ اردیبهشت تعطیل به مناسبت عید فطر [2 شوال 1444]
  • ۷ اردیبهشت روز ایمنی حمل و نقل
  • ۹ اردیبهشت روزشوراها
  • ۹ اردیبهشت روز جهانی روانشناس و مشاور
  • ۱۰ اردیبهشت جشن چهلم نوروز؛ روزملی خلیج فارس
  • ۱۱ اردیبهشت روزجهانی کارگر [2023 May 1]
  • ۱۲ اردیبهشت شهادت استاد مرتضی مطهری، روزمعلم
  • ۱۵ اردیبهشت جشن میانه بهار/جشن بهاربد؛ روز شیراز
  • ۱۵ اردیبهشت روز بزرگداشت شیخ صدوق
  • ۱۵ اردیبهشت روز جهانی ماما [2023 May 5]
  • ۱۷ اردیبهشت روز اسنادملی و میراث مکتوب
  • ۱۸ اردیبهشت روز بیماری های خاص و صعب العلاج
  • ۱۸ اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر [2023 May 8]
  • ۱۹ اردیبهشت روز بزرگداشت شیخ کلینی
  • ۲۴ اردیبهشت لغو امتیاز تنباکو به فتوای آیت الله میرزا حسن شیرازی
  • ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت فردوسی
  • ۲۶ اردیبهشت شهادت امام جعفر صادق علیه السلام [25 شوال 1444]
  • ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی
  • ۲۸ اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم عمر خیام
  • ۲۸ اردیبهشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای
  • ۲۸ اردیبهشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی [2023 May 18]
  • ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت
  • ۳۱ اردیبهشت روز اهداء عضو اهدای زندگی
  • ۳۱ اردیبهشت ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختران [1 ذی القعده 1444]
  • ۲ اردیبهشت عید فطر [1 شوال 1444]
  • ۳ اردیبهشت تعطیل به مناسبت عید فطر [2 شوال 1444]
  • ۲۶ اردیبهشت شهادت امام جعفر صادق علیه السلام [25 شوال 1444]


منبع:
https://roozaneh.net/special/calendar/

نحوه ارسال فکس

نحوه ارسال فکس:

شما چه یک تازه کار جوان باشید که هرگز قبل از این چیزی در مورد فکس نشنیده است و چه اینکه در جریان این کار بوده ‎اید اما شیوه کار را فراموش کرده ‎اید، احتمالا زمانی لازم است بدانید که چگونه یک فکس را ارسال کنید. در نظر داشته باشید که تعدادی تفاوت بین دستگاه های فکس وجود دارند، بنابر این شما باید از کتابچه راهنما یا دستورالعمل های مربوط به ماشین فکس شخصی خود در صورتی که هنوز آن را داشته باشید، کمک بگیرید. در مورد اکثر دستگاه ها، نیاز به وارد کردن یک نامه‎ی همراه یا کاور لتر، شماره گیری شماره فکس و ارسال فکس، مراحلی است که باید طی شود. همچنین میتوانید به راحتی از فکس اینترنتی رایگان یار استفاده کنید.

روش یک از دو:

قبل از ارسال فکس

1. نامه همراه را تهیه کنید. دستگاه های فکس اغلب توسط چند دفتر و یا چند نفر در یک دفتر بطور مشترک مورد استفاده قرار می‎ گیرند. از آنجا که هر کس می تواند یک فکس فرستاده شده به یک دستگاه فکس را مشاهده کند، ایده خوبی است که یک نامه همراه برای فکس خود داشته باشید. این امر باعث می ‎شود اطمینان حاصل کنید که فکس شما به دست شخص صحیح می ‎رسد.

نامه همراه، شامل اطلاعاتی مانند نام گیرنده، محتوای فکس و تعداد صفحات آن است. همچنین باید اطلاعات فرستنده، مانند نام و شماره فکس را شامل شود، به طوری که گیرنده بداند که از طرف چه کسی می‎آید و بتواند در صورت لزوم پاسخ دهد.

2. شماره فکس را شماره گیری کنید. پس از آن، شما باید شماره فکس را شماره گیری کنید، درست همانطور که در تلفن شماره گیری می‎ کنید. در بسیاری از دستگاه های فکس جدید، برای یک شماره محلی، کد منطقه نیاز به شماره گیری ندارد، اما شماره گیری کد همچنان برای شماره های راه دور لازم است. برخی از دستگاه های فکس بدون در نظر گرفتن محل، نیاز به پیش شماره منطقه دارند. این قضیه را در مورد دستگاه خود چک کنید یا بپرسید.

کد کشور نیز گاهی نیاز به شماره گیری قبل از شماره های محلی دارد، اما تنها زمانی که کد منطقه نیز مورد نیاز باشد. کد کشور برای شماره های راه دور ضروری است.

همچنین اغلب هنگام شماره گیری لازم است عدد 9 را قبل از تماس با شماره های راه دور، اضافه کنید. مشخصات دستگاه را بررسی کنید یا در مورد دستگاه فکس شخصی خود از کسی بپرسید.

اطمینان حاصل کنید که شماره ‎ای که استفاده می کنید، شماره فکس است و شماره تلفن شخص مورد نظر شما نیست. اغلب اعداد در کنار کارت های تجاری، کنار یکدیگر قرار می گیرند و به راحتی می توان آنها را اشتباه گرفت یا به شماره اشتباه نگاه کرد.

3. روش قرار دادن کاغذ را تعیین کنید. هنگامی که کاغذها را برای فکس شدن داخل دستگاه قرار می دهید، باید آنها را در جهت مناسب بگذارید. می خواهید یک مقاله اسکن کنید، بنابراین اگر کاغذ به صورت اشتباه روبروی اسکنر دستگاه باشد، تنها قسمت پشتی اسکن می شود و فکس ارسال شده، خالی خواهد بود. قبل از فرستادن فکس اطمینان حاصل کنید که کاغذ در سمت درست قرار گرفته باشند.

برای دستگاه های فکس مختلف نحوه قرارگیری کاغذ متفاوت است. خوشبختانه برای جلوگیری از قرار گرفتن کاغذ به شکل غلط، جهت مناسب برای قرار دادن کاغذ در همه دستگاه های فکس، با برچسب مشخص می شوند. جایی در نزدیکی منطقه ای که کاغذ را در آن قرار می ‎دهید، به دنبال یک نماد به شکل یک ورق کاغذ با یک گوشه تا شده باشید. روی این نماد می بینید که یک طرف ورق دارای خطوطی است و طرف دیگر خالی است.

اگر گوشه تا شده دارای خطوط باشد، این به این معنی است که صفحات باید به دستگاه فکس با سمت خالی به طرف شما قرار گیرند.

اگر گوشه تا شده خالی باشد، این بدان معنی است که شما باید کاغذ را طوری در دستگاه قرار دهید که سمت جلویی کاغذ روبه شما باشد.

4. کاغذهای مناسب را برای فکس انتخاب کنید. دستگاه های فکس با کاغذهایی با اندازه‎ های استاندارد کار می کنند. ارسال هر چیزی در اندازه غیر استاندارد ممکن است کار نکند یا ممکن است فشرده و جمع شود و یا به دستگاه فکس شما آسیب برساند. اگر شما نیاز به ارسال چیزی با اندازه غیر استاندارد دارید، مانند یک کپی از یک رسید، بهتر است ابتدا یک فتوکپی از آیتم اول بگیرید و سپس نسخه فتوکپی را بجای آن، فکس کنید.

رایج ترین اندازه کاغذ برای دستگاه های فکس، همانند پرینترها، کاغذ A4 یا سربرگ آمریکایی است.


منبع:
https://avandprinter.com/how-to-send-a-fax/